Vaša pitanja

Od 13.01.2010.godine

Kupio sam auto sa atestiranim gasom ali nemam ostale papire koji se dobijaju prilikom atesta. Da li ću moći da produžim registraciju u martu bez problema?
Nećete moći izvršiti registraciju bez problema, kao i vožnju, podložni ste kazni za nenošenje atesta tokom vožnje.
Vlasnik vozila je moj otac.Da li moram imati međunarodno ovlašćenje za upravljanje vozilom kada putujem van zemlje, odnosno u zemlje EU?
Da. Morate imati međunarodno ovlašćenje.Kako se dobija međunarodno ovlašćenje i šta je sve potrebno, možete pročitati ako kliknete OVDE.
Zanima me koje je procedura kada je u pitanju atest za plin?Ja živim u Kovinu, a automobil ima BG tablice.
Potrebno je započeti tehnički pregled, tražiti uput za ispitivanje vozila od MUP-a (u vašem slučaju MUP BGD u Ljermontovljevoj), doći na pregled vozila, po dobijanju uverenja o ispravnosti vratiti se nazad na tehnički pregled gde je postupak započet da overe registracioni list, odlazak u lokalni MUP za izmenu saobraćajne.
Kada za neko vozilo kazemo da je oldtajmer? Da li je to vezano za godine, model ili šta već? Da li je tačno da su oldtajmeri oslobođeni registracije? ?
Oldtimer nije zakonska kategorija. Uobičajno je da vozila starija od 30 godina nazivamo oldtimerima ali se ta granica polako pomera pa je kod nekih počela upotreba termina "youngtimer" za vozila do 40 i oldtimer preko 40 godina. Prema uredbi o uvozu vozila figurura 1975 godina kao granica samo za tu uredbu. Pored godišta traži se i potvrda muzeja automobila da se radi o starom i za kulturu značajnom modelu. Registracija nije besplatna a tehnički pregled takvih vozila je kao i za sva vozila starija od 10 godina dva puta godišnje ako se registruju.
Imam vozilo koje ima atestiran plinski uređaj. Na vozilu sam zamenio motor, za koji imam validnu dokumentaciju. Da li je potrebno ponovo raditi atest za plinski uređaj posle promene motora?
U uverenju o ispravnosti ugrađene gasne instalacije, koje morate da imate sa sobom tokom vožnje, je između ostalog naveden i broj motora. Prema tome mora da se odradi ponovni pregled i izdavanje novog uverenja.
Koja je obavezna oprema koju treba da poseduje strano službeno vozilo u Srbiji.?
Oprema u vozilu stranog predstavnika je ista kao i oprema za domaća vozila.
Da li je donet pravilnik vezan za teretna motorna vozila? Mislim na nove pravilnike koji proizilaze iz novog zakona o bezbednosti saobraćaja?
Nacrt pravilnika koji se odnosi na tehničke uslove za vozila i naravno i za teretna vozila se nalazi na sajtu Ministarstva infrastrukture radi davanja primedbi (još koji dan do potpisivanja).
Molim Vas da malo sire objasnite koja je procedura po važećim propisima (ako je tako nesto uopšte moguće) za uvoz automobila iz USA u Srbiju.
Vozila moraju ispunjavati uslove navedene u uredbi za uvoz vozila. Vozila iz USA generalno ne ispunjavaju te uslove osim vozila koja su namenjena za prodaju u Evropi, relativno mali broj tipova. Ako prodavac može da dostavi ispravan COC dokument kojim se potvrđuje njegova usklađenost sa zahtevima EURO 3 ili veće kategorije onda je uvoz moguć. Amerikanci za vozila koja nisu namenjena za prodaju u Evropi generalno ne plaćaju skup postupak homologacije prema evropskim pravilima.
Planiram da iz Slovenije uvezem polovno putničko vozilo Renault Megane, 2006.god, 78kW, dizel 1461ccm, po ceni od 5.500e. Zanima me procedura oko plaćanja potrebnih dažbina našoj "državi" (kome, kada i kako)i slovencima, kao i iznosi istih. Takođe me zanima kako izaći na kraj sa naduvanim procenama tih vozila,po važećim katalozima? Naime, ako ga ja platim 5.500e,po kupoprodajnom ugovoru, a po Vašem kalkulatoru procene vrednosti za dati auto dobijem vrednosti od 8.256 do 11.704e, zasto bih placao 2,5% čak i na ovaj manji iznos iz procene? Znači li to da nas "država" legalno potkrada za naše pare? Šta je potrebno priložiti kao dokaz o plaćanju uvezenog auta na iznos od npr. 5.500e, kako bih izbegao da mi "neko" otima moje pare? Unapred hvala.
"Državi" plaćate carinu (procenat zavisi od zemlje porekla vozila) na procenjenu carinsku osnovicu (koja može biti jednaka računu koji donesete, ali od volje carinika zavisi da li će priznati taj račun ili od vrednosti prema nekom od kataloga ili od njegove slobodne procene) zatim na carinsku osnovicu i carinu plaćate PDV u iznosu od 18%.
Molio bih Vas za jedan odgovor: teretno vozilo mercedes sprinter 212d god.1997 2980cm3 nosivosti 850kg trenutno registrovano na firmu koja je paušalno oporezovana (nije u pdv-u) treba da se prevede na fizičko lice, koliko bi taj prevod koštao, vozilo je registrovano do 05.12.2010. Unapred hvala.
2.5% od vrednosti vozila.Vrednost vozila možete izračunati ako kliknete OVDE.


Odgovore na vaša pitanja daje AUTO - MOTO SAVEZ SRBIJE